De gezondheid van onze kinderen lijdt onder ‘de jengelfactor’!
Ja, je leest het goed en de redenatie zit ook nog eens goed in elkaar.
Let op: heel veel voedsel, dat speciaal geproduceerd wordt voor onze kinderen blijkt bijna altijd te vet, te zout, te zoet en nog meer te, te zijn. Denk bijvoorbeeld aan de Dora koekjes en Spongebob-tussendoortjes. Zélfs redelijk gezonde producten als kaas en vleeswaren. Je kent ze wel: van die gezellige boterhamworst in de vorm van een beertje of een lachend gezichtje. Of die kek verpakte worst met een leuk plaatje. En nu moet de marketing van dit soort producten aan banden gelegd worden. Omdat, en het staat écht in een krantenartikel: ‘het voor ouders zo lastig is om ‘nee’ tegen hun bloedjes te zeggen als ze vragen om leuke maar ongezonde voeding ‘speciaal voor kinderen’. De jengelfactor.
Wij als ouders hebben last van de jengelfactor en nu moet er een burgerinitiatief komen om ons te helpen! Gewoon ‘nee = nee’ blijkt geen afdoende oplossing.
Nou, een burgerinitiatief om te zorgen dat reclame maken voor deze ongezonde zooi gaat dan zeker wel helpen! Hou toch es op! Als je nu geen ‘nee’ tegen je kinderen durft te zeggen, dan durf je dat óók niet als er minder of geen reclame voor vol vette chips is. Kinderen leven namelijk niet alleen op de jengelfactor , ze leven even zo hard op de gunfactor. En ouders die hebben besloten dat ze hun kinderen álles gunnen, inclusief een slechte gezondheid als jongere of later als volwassene, die zeggen geen ‘nee’.
Want dat is zielig.
Regelmatig spreekt Marina in het land over tal van opvoed-thema’s. Haar horen spreken? Kijk dan in de agenda